Koningsdag en wat ik inmiddels mis in Australie - Reisverslag uit Morawa, Australië van LeeAnn Vries - WaarBenJij.nu Koningsdag en wat ik inmiddels mis in Australie - Reisverslag uit Morawa, Australië van LeeAnn Vries - WaarBenJij.nu

Koningsdag en wat ik inmiddels mis in Australie

Blijf op de hoogte en volg LeeAnn

26 April 2014 | Australië, Morawa

Ja dat is pijnlijk.. Zit je dan, in je Bavaria jurkje op de bank op Koningsnach.. In een straal van 400 kilometer ben ik de enige Nederlander. De drankwinkel is dicht omdat het Anzacday is. Anzacday is onze 5 mei. Niet echt een dag om dronken in de voortuin te liggen. Rond 8 uur 's avonds kijk ik eens door de gordijnen de straat op, maar helaas.. Niemand die Koningsnach met mij komt vieren. Dan maar op Facebook, kijken of er wat vrienden willen bijkletsen. Maar helaas, iedereen is op de Grote Markt biertjes aan het wegtikken.. Deze ochtend werd ik wakker en met goeie hoop kijk ik weer door de gordijnen de straat in. Maar helaas, geen kinderen met al hun ouders zooi van zolder te koop. Geen half gare satestokjes. Geen oranje. Nou, dan kijken of vandaag het Nederlandse nieuws om 5:40 op tv is, maar nee.. Het is weekend... Nou, als het zo moet, dan maar niet.
En toen begon ik te denken aan wat ik eigenlijk allemaal mis. Ik mis koninginnenach en dag met mijn vriendin Marlies. Een fucking zware tas vol halve liter Euroshopper biertjes (die ik blijkbaar nooit meer zal zien). Halverwege de middag al zo dronken zijn dat we naar huis moeten om pizza te maken, die natuurlijk mislukt.
Ik mis frikandelbroodjes van de AH, je weet wel, die met die overheerlijke curry.
Ik mis Huzaren salade, zo'n lekker gore bak op de tafel zetten met oud&nieuw met een walgelijke mand stokbrood er naast.
Alle andere natte dingen die je op je brood kan smeren, kipkerrie salade, eiersalade, sate-kipkerrie salade..
Kaas. Ik ben een Hollander en vind een arsenaal aan kaas om uit te kiezen in de supermarkt meer dan normaal. Hier houden ze het bij een bescheiden 24 soorten.
Fietsen, door Groningen scheuren op je gammele fietsen met 1 rem. De meest gevaarlijke bochten nemen, in peleton met alle andere studenten die precies hetzelfde doen.
Als je hier naar de bar/club gaat dan ben je om middernacht thuis. Regels zijn regels. In Groningen gingen we door tot de zon op kwam, en dan snel naar huis en de gordijnen dicht doen omdat het allemaal te moeilijk is.
Halve kilo druiven 1 euro, bij de Appie natuurlijk. Hier betaal je 18 dollar voor een kilo....
Gewoon lekker Holland zeiken op het weer zodra er 1 drup uit de hemel valt. Hier regent het ongeveer 2 keer per jaar, mensen rennen jubelend naar buiten als het regent. Ik niet.
Brood. En meer brood. En brood.
Stamppot met rookworst.
Speculaas.
Napoleon zure bommen.
Poffertjes en pannekoeken.
LEKKER GORE OLIEBOLLEN MET OUD EN NIEUW!
En natuurlijk mama's overheerlijke met liefde gemaakte appelflappen.
Ze doen hier een magere poging om drop te maken, het is ze tot nu toe niet gelukt..
Een regenboog aan hagelslag op je brood keilen, en de helft verliezen als je 1 hap neemt.
Vieze kroketten uit de muur trekken die er gisteren in gedrukt zijn.

En zo kan ik nog een half uur door gaan. Ik hou van Australie, maar Nederland is overduidelijk mijn thuis :')


  • 26 April 2014 - 10:10

    Niké:

    Zulke momenten zijn oom t moeilijkst <3 Ik drink er een op jou! Of twee... of drie... ;)

    Ik mis wentelteefjes op z'n Liannes! =')
    Ik mis ons barcrawls
    Ik mis onze nachtelijke avonturen waar menig tampon door de gang is gegooid.
    Ik mis de BBQs bij jouw moeder!
    En de pizzaburgers waarvan één stuk genoeg is om een winter te kunnen overleven.
    Etc etc.

    Maar ik hou hoop dat het weer terugkomt als jij er ook weer bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Morawa

LeeAnn

Actief sinds 26 Mei 2013
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 9691

Voorgaande reizen:

16 Juli 2013 - 30 November -0001

The land down under!

Landen bezocht: