Werken en eind dit jaar reizen! - Reisverslag uit Esperance, Australië van LeeAnn Vries - WaarBenJij.nu Werken en eind dit jaar reizen! - Reisverslag uit Esperance, Australië van LeeAnn Vries - WaarBenJij.nu

Werken en eind dit jaar reizen!

Blijf op de hoogte en volg LeeAnn

30 Juni 2015 | Australië, Esperance

5 maanden geleden poste ik m'n laatste reisverslag. James en ik waren onderweg naar Esperance om te werken, en werken doen we zeker! Het is ook de reden dat het zo stil is geweest. We hebben inmiddels ons gestolen spaargeld terug gekregen van de bank. Daarvan hebben we een 4x4 campervan gekocht! Het busje heeft ons een paar weken bezig gehouden. We hebben alle stoelen eruit gesloopt en een bed in gebouwd, met genoeg opslagruimte voor al onze spullen. Daarnaast hebben we een van alles op het dak gebouwd, waaronder een uitklapbare luifel en een hengelhouder. Bij aankomst in Esperance begon ik in de bediening. Inmiddels heb ik mijn diploma in Barmanagement gehaald en ben ik officieel Barmanager van de Traveller's Inn. Dat komt helaas met veel verantwoordelijkheden, gezien de alcoholwet hier veel anders en meer stricter is dan in Nederland. Ik werk 5 dagen per week in de bar met dagelijks 2 tot 5 personeelsleden onder mijn hoede. Dat was in het begin een beetje hobbelig. Gezien deze personeelsleden er langer werkte dan mij, en het dus niet helemaal accepteerde dat ik nu de baas ben. Gelukkig heb ik een gezellige positieve teamwerk insteek en is de sfeer inmiddels omgedraait. James werkt nog steeds hard in de keuken als hoofdkok, en is de laatste weken bezig met het ontwerp van een nieuwe menu kaart.
Het busje is inmiddels klaar, en we kunnen dus eindelijk 100% gaan sparen. Momenteel zijn we halverwege het bedrag dat we gespaard willen hebben voordat we beginnen met reizen. Hier krijgen we elke week betaald, en elke week brengen wij keurig een vast gezet bedrag naar de spaarrekening. We hebben een deadline gezet. Mama zal in december naar Sydney vliegen om kerst met ons door te brengen. Tegen die tijd willen wij dus in Sydney zijn. In eerste instantie waren wij van plan via het noorden (Darwin) te rijden, maar gezien daar dan de moesson bezig is zijn wij van plan verandert. We hebben een globaal plan van hoe en wat we gaan doen maar momenteel zijn we gefocussed op werk en genoeg geld binnen krijgen om alles haalbaar te maken! We denken rond oktober te gaan beginnen met rijden zodat we in December in Sydney kunnen zijn. Spannend!!! De bankrekening en de planning komen nu eindelijk positief samen!
Daarnaast zijn we nog druk bezig met mijn Partnervisum. Over 2 weken loopt mijn 2 jaar visum af. Technisch gezien moet ik dan in het vliegtuig naar Nederland zitten. We zijn nog steeds in afwachting van een reactie van de overheid op onze aanvraag voor een partnetvisum. 6 weken geleden is onze aanvraag in behandeling genomen waarmee de tweede optie open kwam om meer bewijs materiaal toe te voegen. Veel ooggetuige bewijzen, fotos en verhalen in geleverd, en nu kunnen we helaas alleen maar wachten. Ben erg benieuwd naar de uitkomst!

  • 04 Juli 2015 - 15:48

    Herma Van Der Wal:

    Lieve Lianne,

    wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt! Spannende tijden met zo'n visum aanvraag. hoop zo dat het voor jullie beiden lukt! En alvast een hele mooie, goede reis gewenst.
    Liefs en dikke kus, Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Esperance

LeeAnn

Actief sinds 26 Mei 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 9686

Voorgaande reizen:

16 Juli 2013 - 30 November -0001

The land down under!

Landen bezocht: